Сауда бизнесінің онлайнға шығуына не себеп? Кішкентай бөлшек сауда нүктесіне интернет-дүкен қаншалықты қажет? Тек онлайн форматта ғана бизнес жүргізуге бола ма?
Сауда саласындағы бизнес үшін сайт, дәлірек айтсақ, интернет-дүкен — бұл қосымша әрі қуатты сату арнасы болып табылады. Халықаралық аналитикалық Group M компаниясының болжамы бойынша, 2024 жылға қарай электрондық коммерцияның үлесі жаһандық бөлшек сауда айналымының шамамен 25%-ын құрайтын болады.
Егер сіз әлі күнге дейін өз тауарларыңызды онлайн сатпайтын болсаңыз — бәсекелестеріңізден айтарлықтай қалып қойып, күн сайын табысыңыздан айырылып жатырсыз деген сөз.
Интернет-дүкен құрудың бірнеше сценарийі бар және біз олардың әрқайсысын егжей-тегжейлі қарастырамыз.
Сайтты агенттіктен немесе веб-студиядан тапсырыспен жасау
Бұл нұсқаны әдетте көп қаржы жұмсауға дайын, өз тілектерін айтып, бірден дайын өнім алғысы келетіндер таңдайды.
Бұл тәсілдің артықшылығы — сіз ештеңе жасамайсыз, тек әзірлеушілердің жұмысын уақытында төлейсіз және нәтижесінде дайын сайт аласыз: төлем жүйелері қосылған, техникалық беттері толтырылған және негізгі ақпарат енгізілген. Сізге әкімшілік панельге қолжетімділік беріледі және “сайтты қалай пайдалану керек, тауарларды қалай қосу керек” тақырыбында қысқа оқыту курсы өтеді. Әзірлеуші төлем жүйесімен жұмыс істеуді, тапсырыстарды басқару панелі немесе жеке кабинет арқылы қабылдап, өңдеуді үйретеді, осы басқару панелінің функционалын көрсетеді. Сосын бәрі — сайт сіздікі.
Бірақ бұл нұсқаның кемшіліктері де бар. Интернет-дүкен сайтын әзірлеу — жылдам шешілетін процесс емес. Әсіресе, егер әзірлеушілер жұмысты басынан бастап жазатын болса, ал жалпыға қолжетімді платформа мен шаблондарды (мысалы, Wordpress немесе Bitrix секілді танымал платформалар) пайдаланбайтын болса. Барлығы веб-студияның жүктемесіне, сіздің әр кезеңді келісу жылдамдығыңызға және т.б. байланысты болады.
Екінші кемшілік — әзірлеу құны. Студия бұл құнға тек жұмыс уақытының құнын ғана емес, мамандардың жалақысын және өзінің пайдасын да қосады. Нәтижесінде сізге қомақты сома есептеледі.
Тағы бір кемшілік — дайын сайтқа қандай да бір функционалдық өзгерістер енгізгіңіз келсе, әзірлеушілерге қайтадан ақы төлеуіңізге тура келеді. Мысалы, жаңа бөлім қосу, функционалды өзгерту немесе платформаның нұсқасын жаңарту қажет болғанда.
Сайтты өз бетіңізше жасау
Бүгінде сайтты өз бетіңізше жасау үшін терең бағдарламалау немесе веб-дизайн білімінің болуы міндетті емес. Әрине, егер ондай білім болса — өте жақсы, бірақ онсыз да сайт жасауға болады. Қалай? Қазіргі сайт конструкторларының көмегімен, олардың саны бүгінде өте көп.
Қазіргі заманғы конструкторларды екі түрге бөлуге болады:
Егер конструктордың функционалы рұқсат етсе, онда сіз қарапайым интернет-дүкенді де жинақтай аласыз. Бұл әдетте қосымша модульдер — плагиндер немесе шаблондар арқылы жүзеге асырылады, олар әдетте ақылы немесе қымбат тарифтік жоспарларда ғана қолжетімді болады.
Интернет-дүкен конструкторында сайт жасау
Бірақ одан да оңай жолдары бар: интернет-дүкен жасауға арнайы жасалған онлайн-конструкторлар. Олардың көмегімен бірнеше минут ішінде кез келген күрделіліктегі интернет-дүкен жасап, бірден жұмысқа кірісуге болады.
Мұндай конструкторды пайдаланатын қолданушыда туындауы мүмкін барлық сұрақтар әзірлеушілер тарапынан алдын ала ескерілген және шешілген. Сізге тек қажетті өрістерді толтырып, керек функционалды қосу немесе өшіру ғана қалады. Интернет-дүкендерге арналған Dzumba конструкторы дәл осылай жұмыс істейді.
Мұндай конструктордың артықшылықтары:
Конструктордың кемшіліктері де бар: сіздің интернет-дүкеніңіздің дизайны, ең ықтимал, басқа қолданушылардың сайттарына ұқсас болады. Айта кетейік, Dzumba платформасындағы негізгі интернет-дүкен макетін халықаралық деңгейдегі дизайнер дайындаған және ол заманауи онлайн-маркетке қойылатын барлық талаптарға сай келеді. Сонымен қатар, сайттың дизайнын өз талғамыңызға бейімдеуге мүмкіндік бар: логотип қосуға, фирмалық түстер мен басқа элементтерді орнатуға болады — бұл сіздің дүкеніңізді ерекше және қайталанбас етеді.
Адамдар көбінесе қандай сайттан тауар сатып алады? Көбірек үміттерін ақтайтын сайттан. Ендеше, келуші сайтқа кірген сәттен бастап сатып алушыға дейінгі жолды қалай өтуін қамтамасыз етеміз — бірге қарастырайық.
Тауар картасы туралы екі ауыз сөз. Бұл — интернет-дүкеніңіздің ең маңызды беті. Нақ осы жерде келуші сатып алушыға айналады. Ол қаншалықты толық әрі түсінікті толтырылған болса, келуші соғұрлым “сатып алу” батырмасын басу ықтималдығы жоғары. Тауардың сапалы фотосуреттерін қойыңыз, толық сипаттама жазыңыз (өлшемдері, материалы немесе дайындалған өнімдер, саны, түсі және т.б.). Азық-түлік өнімдеріне ұсынылатын тағамның құрамын қосуға болады. Осы жерде төлем тәсілдері мен жеткізу мерзімдері жайлы тағы да еске салуға болады.
6. Кері байланыс құралдары. Интернет-дүкеніңіздің сайтында кері байланыс құралдарын міндетті түрде қосып, пайдаланыңыз. Егер жүйе жеке плагинді қосуды қолдамаса, WhatsApp, Viber, Telegram немесе басқа мессенджерлерге сілтемелер орналастырыңыз. Сайттың төменгі немесе жоғарғы бөлігінде байланыс телефондары міндетті түрде көрсетілсін, ал егер сізде офлайн дүкен болса — оның мекенжайы да жазылуы тиіс.
7. Сатып алушыны әлеуметтік желілерге шақырыңыз. Сайттың көзге түсетін жерінде сіздің ВКонтакте, Instagram, Facebook және басқа әлеуметтік желідегі парақшаларыңызға сілтеме беретін батырмаларды орналастырыңыз. Не үшін? Сатып алушыларға акциялар туралы, арнайы ұсыныстар мен жаңалықтар жайлы хабарлап отыру үшін. Қалай жазылуға итермелеу керек? Өте оңай: жазылса, бонус немесе жеңілдік ұсынуға уәде беріңіз. Бұл әдіс жұмыс істейді.
***
Көріп тұрғаныңыздай, интернет-дүкенді өз бетіңізше жасап, іске қосу қиын емес. Ол үшін сенімді әрі ыңғайлы құралдарды таңдаңыз және сауда жасаудан ләззат алыңыз.